بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

در صدونهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) | ادامه بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

  • کد خبر: ۲۱۶۸۷۳
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
در صدونهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) | ادامه بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
صبح امروز صدونهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در تالار شهر مشهد برگزار و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۲۲ اسفندماه، در صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

انتقاد اعضا به آلبوم بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد

روز گذشته کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ با مبلغ ۵۶ همت به تصویب اعضای شورا رسید، اما امروز برخی اعضا به نحوه عملکرد شهرداری در ارائه آلبوم بودجه انتقاداتی داشتند.

در ابتدا حسین حسامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با طرح سوالی اظهار کرد: روز گذشته لایحه بودجه با سقف ۵۶ همت مصوب شد، آیا شهرداری متن را ارائه کرد یا نه؟

در ادامه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: شهرداری متن را براساس سقف بیش از ۵۰ همت به صورت کتبی به ما داد و در جلسات تا ۵۲ همت نیز قبول کرد، اما ۵۶ همت را قبول نداشت. رای‌گیری دیروز ما عملا وجاهت قانونی نداشته است. من از یکی از افراد در معاونت برنامه‌ریزی سوال کردم و صدای او هم ضبط شده که بیان کرد ما بودجه را براساس ۵۶ همت بستیم، بنابراین ما در جلسه مطرح کردیم، اما نباید این کار را انجام می‌دادیم.

حسامی در پاسخ بیان کرد: شما با استناد به ماده ۹ بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ می‌فرمایید رای‌گیری وجاهت ندارد. موارد ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آن نیز بیان می‌کند تا زمانی که بدهی‌ها، مطالبات و تبصره‌ها ردیف نداشته باشد، وجاهت قانونی ندارد.

در ادامه موحدیان افزود: نظر من این است که بار دیگر برای ۵۲ همت رای‌گیری کنیم.

حسامی ادامه داد: با توجه به مواد ۹ تا ۱۲ بودجه ۱۴۰۳ این اقدام قانونی نیست. 

موحدیان در ادامه اضافه کرد: زمانی می‌توانستیم ۵۶ همت را رای‌گیری کنیم که شهرداری لایحه آن را ارائه داده باشد، وقتی شهرداری لایحه را ارائه نکرده، من اشتباه کردم که حرف شفاهی یک نفر را قبول کردم.

هیچ مقامی در کشور نمی‌تواند در تصمیمات شورا دخالت کند 

در بخش دیگری از جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: روز گذشته لایحه بودجه شهرداری با سقف ۵۲ همت در صحن رای‌گیری شد و رای نیاورد، بنابراین دیگر نباید در این مورد صحبت شود. لایحه بودجه با سقف ۵۶ همت نیز رای آورد. تعجب می‌کنم هیئت‌رئیسه لایحه را نگرفته، بررسی نکرده و کمیسیون تلفیق چند روز تا ۱۲ شب سر کار بوده و الان می‌گویند وجاهت قانونی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چیزی وجاهت قانونی ندارد، چرا هیئت رئیسه این دستور کار را قرار داده است؟ دیروز به پشتوانه اینکه هیئت رئیسه ما می‌فهمند و قانونی و غیر قانونی را تشخیص می‌دهند رای‌گیری کردیم و تمام شد. الان شهرداری فکر کرده از روزنه‌ای می‌تواند شورا را مدیریت کند و امروز می‌گویید وجاهت قانونی ندارد. از شورا صیانت کنید. شما تحت فشار‌های شهرداری قرار گرفتید و می‌خواهید شورا را بی‌قانون جلوه دهید. الان که رای آورده می‌گویید غیر قانونی بوده، پس شورا غیر قانونی است. 

در ادامه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ذات شورا و قوانین آن مشخص است. بخشنامه من‌درآوردی وزارت کشور هرساله بوده و هست. اگر قرار باشد به این تمکین کنیم، وزارت کشور خودش شورا را مدیریت کند. من روز گذشته با بودجه ۵۶ همتی شهرداری مخالف بودم، اما برای صیانت از شورا موافقت کردم.

وی بیان کرد: هیچ مقامی در کشور نمی‌تواند در تصمیمات شورا دخالت کند، تنها کمیته انطباق می‌تواند ایراد بگیرد، اما نمی‌تواند رد کند. اگر قرار باشد شهرداری لایحه‌ای را با وزارت کشور هماهنگ کرده و به شورا ارسال کند، پس حضور ما چه معنایی دارد؟ هر دستورالعملی که وزارت کشور می‌خواهد برای شورا‌ها و شهرداری ارسال کند باید همراه با مهر و امضای شورای عالی استان‌ها باشد که نیست و عملا سلیقه‌ای است.

ایمان فرهمندی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بودجه مانند همه تصمیمات دیگر تک‌شوری است؛ یعنی ما تمام مصوبه را باید با هم تصمیم‌گیری کنیم. ما مدیران شهر هستیم، بنابراین باید تصمیمات واقعی گرفته، صلاحیت و ظرفیت‌های شهر را در نظر بگیریم و متناسب با آنچه واقعا اتفاق می‌افتد تصمیم‌گیری کنیم. ما در کنار هم هستیم و باید با هم کار کنیم. می‌توانیم تصمیم بگیریم، عدد بودجه را اصلاح کنیم و شهرداری براساس آن لایحه را ارائه کند.

در ادامه مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: کدام مرجع قانونی در کشور است که براساس قانون بتواند فوق نظر شورا نظر دهد؟ اگر قرار است تصمیمی در شورا اتخاذ شود، تابع قوانین و مقررات است، در کدام قانون، شورا منع شده که عدد بودجه را تغییر دهد؟ ورود به این قضیه خلاف قانون است و حق نداریم ورود پیدا کنیم. کلیات بودجه رای‌گیری شده و قابل بازگشت نیست، بنابراین بهتر است ادامه مسیر طی شود.

همچنان اعضای شورا در حال بررسی تبصره‌های بودجه سال جدید هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->